Vad jag vill bli bättre på 2016

Kommentera
Bli mer sparsam
Jag skulle behöva bli mycket mer sparsam med mina pengar, ska skulle så gärna vilja spara till en egen bil, och då måste jag verkligen ta tag i det och bara bestämma mig, sen har jag kläder jag vill ha och så, men det får man ju unna sig då och då, men just nu måste jag vara mer sparsam och köpa när jag vekrligen behöver!
 
 
Fotografera mer
Detta året vill jag även utveckla mig som fotograf. Vill ta med mig kameran överallt och fånga dom ögonblicken som man ser och frustrationen när man inte har med kameran och man ser något man vill fotogarfera, som en fin utsikt tex. Att bära med kameran mer är ett måste för mig detta året. 
Vill även fotografera människor mer, poträtt och rörelsebilder, ett mål också!:)
 
 
 
Ta hand om mig själv
Jag är en väldigt omtänksam person, som vill mina vänner och familj det allra bästa, men sen kommer det stunder då jag måste tänka på mig själv mer, och ta hand om mig. Hjälper mina vänner mycket och tänker aldrig på hur jag kan lösa mina problem, så måste bli bättre på att ibland kolla hur jag mår och fokusera på mig:)
 
Iphonen ska använas mindre
Haha jo hur konstigt det än låter... jag ska sluta använda min iphone så mycket detta året. Mindre sms, mindre ringande, mindre allt :) Om det är viktiga sms eller någon jag måste ringa till så gör jag det, men kommer inte skriva onödiga sms bara för att ha någon att skriva med, tror det kan vara bra för mig detta, ha mer koll på riktiga livet och fokusera mer på det :) Bye bye Iphone...
 
Få mer följare på instagram
Nu menar jag att jag vill satsa mer på instagram den appen som jag verkligen använder och tycker är rolig, för lägga upp bilder och följa andra i deras vardag eller fotografer och se vad dom gör och tar för bilder är så kul. Nu vill inte jag ha många följare bara för att det är kul... Nej jag vill satsa!! Visa vad jag gör och vad jag kan och just nu så har jag gått upp mer och ska börja tänka mer på vad jag ska skriva och vad det är för bilder så dom får en bra anknytning till varandra. Visa vad jag går för och vad jag kan helt enkelt. :)
 
 
 
Satsa på ett jobb
Jag har ett jobb nu och det kommer jag självklart att fortsätta att satsa på och finns alltid något man kan bli bättre med, men vill hitta ett annat med, och funderar lite på att börja skolan igen... Whaaat... haha ne men utbilda mig till något jag verkligen vill jobba med, inte så lätt att ens veta vad man vill, men jag har fått en fundering faktiskt på vad jag vill jobba med:)
 
Inte tänka så mycket
Måste sluta tänka på vissa saker, speciellt dåliga saker och fastna på det, måste släppa loss mer och ha kul med vänner, familj, och bara vara. Allt kommer i sin takt och har haft sådan otur nu 2015 i slutet och bara allmänt hela tiden känns det som. Nu vill jag ta tag i allt och bara leva och njuta, sluta tänka det är då det brukar hända bra saker. :) 
 
Börja gymma
Ska ta tag i att gymma och hålla i det nu länge och inte ge upp eller sluta bara för att man inte orkar ta sig till gymmet på morgonen eller kvällen när man nu ska dit. Om man håller igång och tänker positivt och bara är glad och man får resultat det är det man får tänka på. Om man fortsätter att hålla igång så går det mycket lättare, då är det nästa svårare att sluta har jag hört haha :) Ska börja gymma med min syster och sen dom dagarna hon spelar fotboll får jag åka dit ändå :) Håll igång Malin! :) 
 
That`s it:)
Hoppas att detta kommer uppfyllas hos mig och att jag bestämmer mig för att alla dessa mål under 2016 ska lyckas! Är väldigt envis av mig så jag tror faktiskt att det kommer gå.